• Alltid 30 dagars öppet köp
  • Du kan handla på faktura
  • Unika produkter, kända från TV
 

Product was successfully added to your shopping cart.

FAQ - Vanligt förekommande frågor

Leveranser

Vem levererar varorna till dig?

Vi levererar i hela Sverige. Våra leveranser sker med Dhl Service point. Varorna skickas till dig inom 2 veckor. När varorna är skickade från lagret är leveranstiden mellan 1-3 vardagar. Du kan följa ditt paket via länken du får i ditt mail med leveransbesked, eller via DHL's hemsida https://activetracing.dhl.com/DatPublic/datSelection.do. Paketen levereras till närmaste utlämningsställe. För små paket och brev så leveras de direkt till din hemadress.

Hur lång tid tar det innan jag får hem varorna?

Varorna skickas till dig inom 2 veckor. När varorna är skickade från lagret är leveranstiden mellan 1-3 vardagar.  Du får ett mail från oss när vi skickar iväg varorna. I detta e-mail finns också ett kolli-id och en länk så att du kan se var varorna befinner sig. Om du inte har mottagit varorna efter 10 dagar så skall du kontakta oss antingen via formuläret på vår hemsida eller genom att ringa vår kundtjänst. 

Var är mitt paket?

Använd kolli-nr och länk i leveransbeskedet för att se var ditt paket är. Du kan följa statusen på ditt paket dygnet runt. Så fort vi skickar iväg varorna till dig så skickar vi ett bekräftelsemail med uppgifterna så att du kan följa ditt paket. 

Mina varor kommer inte - Vad gör jag?

Om du inte har fått dina varor efter 10 dagar och inte fått någon information från oss varför leveransen dröjer så kontaktar du kundtjänst så hjälper vi dig.

 

Ånger och Reklamationer

Ångerrätt

Om du tar emot en vara som inte lever upp till dina förväntningar, bör du returnera varan så snart som möjligt. Paketet lämnar du in hos din närmaste DB Schenker Privpak ombud. Hos Sjoppi har du 30 dagars öppet köp, vilket innebär att du ska inom 30 dagar från mottagandet av varan ansöka om returen. Detta gör du genom att kontakta vår kundtjänst. Därefter måste vi erhålla returen inom 14 dagar.

Se till att packa ner dina varor i originalförpackningen och slå in paketet grundligt. Sätt fast den förbetalda retursedeln som du fick med i ditt paket och skicka dina varor. Denna retursedel har ett spårningsnummer som ger dig möjligheten att spåra ditt paket. Du får automatiskt en bekräftelse på mail när vi har mottagit din retur. Handlar din retur om en reklamation på defekta varor så står vi för returfrakten. Ångrar du ditt köp så står du själv för frakten tillbaka som i dag är på 99 kr om du väljer att använda vår förbetalda retursedel. Du har även möjlighet att skicka tillbaka dina varor utan att använda den förbetalda retursedeln. Har du valt att betala med Collector så återbetalas inte fakturaavgiften som är på 29 kr. 

Du kan också ångra ett köp genom att inte hämta ut paketet från ditt ombud. Du måste dock informera oss om detta, annars tar vi ut en avgift på 200 kr för icke upphämtade varor. Meddelar du oss om detta, står du endast för frakten tillbaka på 99 kr. Vi kommer att återbetala beloppet för betalkort som du använde för att betala med. Observera att du måste betala 99 kronor för returportot om du bara har ångrat köpet. Vi gör avdrag för det i vår utbetalning till dig. Om du inte har betalat så kommer vi att skicka en faktura på frakten för returen.

Var uppmärksam på att det alltid är kundens ansvar att returen kommer tillbaka till vårt lager. 

VIKTIGT! För att få tillbaka hela summan för varan du returnerar, får du prova den som i en fysisk butik men inte använda den. Du som kund hålls ansvarig för minskning i värdet för varan om du har haft den i bruk mer än nödvändigt för att fastställa dess egenskaper, form eller funktion. Om du har testat produkten mer än nödvändigt har vi ingen skyldighet att betala tillbaka hela summan beroende på det kommersiella värdet på varan. Du förlorar din ångerrätt om du bryter förseglade varor, som av säkerhetsskäl eller av hygieniska skäl vanligtvis inte går att returnera. 

 

Utökad returrätt

Vad innebär en utökad returrätt?

Just nu ger Sjoppi dig chansen att förlänga din returrätt från 30 dagar till ett år för en liten summa pengar. Är du inte nöjd med din produkt eller om har hunnit använda den inom ett år, kan du med denna garanti returnera ditt köp och få hela beloppen tillbaka. Väldigt enkelt och ingen risk!

Under beställningsprocessen kan du välja till vår exklusiva erbjudande i kassan. Erbjudandet poppar upp strax innan du lägger beställningen. Priset skiljer sig åt beroende på ditt köp. Handlar du för mindre än 750 kr, betalar du endast 29 kr. Handlar du mellan 750 kr och 1000 kr, betalar du endast 59 kr. Handlar du över 1000 kr, kan du förlänga returrätten för 79 kr.

Kom ihåg att den utökade returrätten har inget med produktgarantin att göra. 

 

Reklamation

Om en produkt är skadad eller defekt, kan du göra en reklamation. Du har reklamationsrätt i 3 år. Detta innebär att du antingen kan få varan reparerad eller utbytt, och att du kan få pengarna tillbaka eller få ett prisavdrag. För att vi ska kunna bedöma din ansökan behöver vi följande:

1. Skicka oss en kort beskrivning på skadan eller felet som har inträffat.

2. För att bevisa felet, skicka oss 4-5 bilder tillsammans med beskrivningen. Felet ska synas tydligt på åtminstone en av bilderna. Dessutom, se till att dina bilder visar hela produkten, en bild på fram-och baksidan.

3. Skicka dina foton i ett e-postmeddelande till kundservice eller ladda upp dem när du ansöker om reklamation under Mitt konto. Var medveten om att storleken på din e-post, inklusive bilder, inte får inte överstiga 10 MB. Du är också välkommen att skicka dina bilder i flera e-postmeddelanden.

4. Vi behandlar din ansökan så snart vi har tagit emot dina bilder. Inom några dagar kommer du att få ett svar från oss om ditt ärende.

Detta gäller naturligtvis endast om det finns ett fel på produkten som var redan vid inköpet. Det gäller inte om felet orsakas av slitage, missbruk eller felaktig användning som har orsakat skador på produkten. Du måste meddela oss så snart som möjligt och senast 6 månader efter att du har upptäckt felet/defekten. Sjoppi följer konsumentköplagen, och vi följer även Almänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Returadress:

MEGATEAM INTERNATIONAL (Sjoppi)
c/o Postpac AB
Maskingatan 6
274 30 SKURUP

 

Återbetalning

När får jag tillbaka mina pengar?

Kunden ansvarar för att produkten vid retur har förpackats ordentligt och att varan kommer tillbaka i gott skick.

Kunden har rätt att häva köpet utan kostnad om Sjoppi inte kan leverera varan inom avtalad tid. Kunden kan också kräva att köpet blir ersatt med en annan vara.

Kunden har rätt till full återbetalning av hela ordersumman inklusive frakt inom 14 dagar, om han/hon häver köpet. Det gäller från den dag kunden har klagat och ansökt om returen.

Vid retur återbetalas summan och eventuella fraktkostnader inom 14 dagar från det att vi har mottagit ansökan om returen. har du betalat med bankkort/betalkort sååterför vi pengarna till ditt konto. 

Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Collector. För återbetalning av tillgodot behöver vi kontaktuppgifter och kontouppgifter från dig, vi lagrar inte dessa uppgifter i samband med din betalning. Maila dina uppgifter till contactcenter@collector.se eller ring till 031 - 7502773. Du kan även besöka oss på http://commerce.collector.se.