• Alltid 30 dagars öppet köp
  • Du kan handla på faktura
  • Unika produkter, kända från TV
 

Product was successfully added to your shopping cart.

Köpvillkor

 

1. Allmänt

För att få handla hos Sjoppi så måste du vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd. Alla våra priser anges inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel och vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning. Om felaktigheter i pris och leveranser eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig Sjoppi rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Sjoppi förbehåller sig rätten att neka en order.

 

2. Betalningar

  • Klarna Checkout

 

Vi erbjuder fakturabetalning och delbetalning via vår samarbetspartner Klarna. Prövning sker via Klarna som kräver att du är myndig, har en fast inkomst och är folkbokförd i Sverige. När du väljer att betala mot faktura kan du av säkerhetsskäl endast få din beställning levererad till den adress där du är folkbokförd. Fakturan skickas i första hand ut via e-post. Vid utebliven betalning debiteras påminnelseavgift på f.n. 60 kr, samt dröjsmålsränta enligt nu gällande referensränta.

Kort & delbetalning

Vi erbjuder säkra kortbetalningar och delbetalning genom vår partner Klarna, vi accepterar MasterCard och Visa. När du har slutfört ditt köp i kassan kan du i steg 2 välja att betala fakturan direkt med ditt kort eller på delbetalning.

 

För mer information om faktura och delbetalning, besök Klarna.se

 

 

3. Leveranstider & leveranskostnader

Vi hanterar en mottagen och godkänd order inom en arbetsdag. Om en vara skulle vara slutsåld informeras du via e-post och får möjlighet att häva köpet helt.

Vi samarbetar med DHL för leverans av våra paket och normal leveranstid. Om din leverans blir försenad så kommer du att bli kontaktad av oss och bli informerad om vad som har hänt och om ny leveransdag.

 

4. Transportskador

Om du upptäcker synliga skador på paketet så underlättar det för oss om du anmäler det direkt till ombudet/chauffören, du kan även kontakta vår kundtjänst för hjälp. Dolda transportskador måste anmälas till vår kundtjänst snarast möjligt för vidare hantering av skadan.

 

5. Ångerrätt & öppet köp

 

Ångerrätt

Om du ångrar köpet vänligen ta kontakt med vår kundtjänst, via Kundtjanst-se@sjoppi.com, för att få information hur du skall skicka tillbaka varorna. Observera att du, om du ångrar köpet, får själv stå för kostnaden för både returfrakten samt den ursprungliga frakten.

Sjoppi löser inte ut paket som inte har skickats enligt våra instruktioner.

För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i oförändrat skick. Ej förstörd eller skadad, och skall skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga förpackningen samt original inneremballaget. Ett transportemballage ska användas för att skydda produkten vid retur. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör, såsom bruksanvisning m.m. ska medfölja returen.

 

Var uppmärksam på att det alltid är kundens ansvar att returen kommer tillbaka till vårt lager. 

VIKTIGT! För att få tillbaka hela summan för varan du returnerar, får du prova den som i en fysisk butik men inte använda den. Du som kund hålls ansvarig för minskning i värdet för varan om du har haft den i bruk mer än nödvändigt för att fastställa dess egenskaper, form eller funktion. Om du har testat produkten mer än nödvändigt har vi ingen skyldighet att betala tillbaka hela summan beroende på det kommersiella värdet på varan. Du förlorar din ångerrätt om du bryter förseglade varor, som av säkerhetsskäl eller av hygieniska skäl inte går att returnera. 

 

Vid hantering av reklamationer tillämpas distans- och hemförsäljningslagen.

Kontakta vår kundtjänst innan du returnerar en vara.

Vid utnyttjande av ångerrätten kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kundtjanst-se@sjoppi.com
för mer information om returförfarande.

 

Öppet köp

Hos Sjoppi har du 30 dagars öppet köp, vilket innebär att du ska inom 30 dagar från mottagandet av varan ansöka om returen. För att nyttja öppet köp ska produkten vara i obruten förpackning och ej vara använd. Öppet köp gäller endast privatkonsument (privatperson), ej företagskund.

Vid utnyttjande av öppet köp kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kundtjanst-se@sjoppi.com för mer information om returförfarande. Därefter måste vi erhålla returen inom 14 dagar.

 

6. Reklamation & återbetalningar

 

Vi följer konsumentköplagen vilket ger dig 3 års reklamationsrätt. Vi står för alla kostnader om det är vi som är skyldiga till felet. Om du som konsument själv är skyldig står du själv för kostnaderna. Om du anser att du har fått en vara som är felaktig så måste du omgående informera oss.

Skador som uppkommer pga att produkten inte har förvarats vårdsamt eller efter de föreskrifter som angivits med produkten förverkar reklamationsrätten.

 

Handlar din retur om en reklamation på defekta varor så står vi för returfrakten. Ångrar du ditt köp så står du själv för frakten tillbaka, vilken är samma fraktkostnad som vid inköpstillfället, om du väljer att använda vår förbetalda retursedel. Du har även möjlighet att skicka tillbaka dina varor utan att använda den förbetalda retursedeln.

 

Vid eventuell tvist följer vi rekommendationer från Allmänna Reklamationsnämnden, läs mer på arn.se. Vid ev. reklamation kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kundtjanst-se@sjoppi.com för mer information om returförfarande.

 

Återbetalningar sker inom 20 arbetsdagar efter vi har mottagit paketet om du som konsument häver köpet.

 

7. Sortimentsförändringar & produktinformation

Vi reserverar oss för förändringar i sortimentet. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar.

 

8. Force Majeure

Skulle det inträffa en händelse som är utanför vår kontroll så befrias vi från att fullfölja vårt avtal. Exempel på händelser som omfattas av force majeure är strejk, krig, naturkatastrofer och blockad.