• Alltid 30 dagars öppet köp
  • Du kan handla mot faktura
  • Orginalprodukter kända från TV
 

Product was successfully added to your shopping cart.

Köpvillkor

Här kan du läsa om våra köpvillkor som gäller här på Sjoppi.com.

 

Så här handlar du hos oss

1. Handla i vår webbshop - www.sjoppi.se. Lägg till varor du önskar i varukorgen genom att klicka på köp-knappen och slutför din order i kassan. 

2. Ring in och beställ när du ser våra reklamfilmer på TV. Ring in din order på 0771 - 18 40 60. Vår personliga service är tillänglig mån-fre: kl 8.30-17, lör:-sön:9-15. Under övriga tider når du vår telefonsvarare. 

 

Betalning

Du kan betala med följande kreditkort: Visa, Eurocard och Mastercard.

När du är klar med din beställning, reserveras beloppet på ditt kreditkort, men betalningen sker först efter att vi har skickat dina varor från vårt lager.

När du betalar med kort så tillkommer inga avgifter.

Du kan också välja att betala via Direktbetalningar. Betalningen genomförs i anslutning till köpet, som sker direkt från din internetbank. För tillfället har vi stöd för SEB, Handelsbanken och Nordea. 

Vi erbjuder även betalning mot faktura eller delbetalning via vår partner Collector AB. Vid faktura och delbetalningsköp så tillkommer en aviavgift på 29 kronor.

Se även avsnittet betalning och säkerhet.

 

Produkter och Priser

I priserna ingår moms med 25%. 

När du beställer tillkommer en fraktkostnad för dina varor. Fraktkostnaden beror på vikten och storleken och detta ser du efter att du har lagt varan i korgen.

Priserna på Sjoppi är aktuella priser och uppdateras regelbundet.

Vid erbjudanden gäller priserna så långt som varan finns i lager om inget slutdatum för erbjudandet anges. 

Manualer till produkterna finns att ladda ner digitalt på produktsidan. Kontakta oss om du önskar få dem utskrivna.   

 

Kvitto

När du har godkänt din betalning på Sjoppi.com så får du en orderbekräftelse av oss via e-mail. Du kan även se din order under "Mitt konto". Här kan du se status på din order fram tills den tas emot av DHL som leverar varan till din närmsta DHL Service Point. Efter att DHL tar emot din order kan du spåra den med DHLs spårningstjänst, activetracing.dhl.com.

 

Företagsinformation

Sjoppi AB
Monbijougatan 17B 
211 53 Malmö, Sverige
Org. Nr.: 556946-2517
Etableringsår: 9 december, 2013

Observera att varor inte skall returneras till denna adress. Returer skickas till:

Sjoppi AB 
c/o Postpac AB
Maskingatan 6
274 30 Skurup

 

Kontaktuppgifter

Kundtjänst Telefon: 0771-18 40 60 (vi är tillägnliga alla vardagar mellan 08.00-17.00. Under övriga tider når du vår telefonsvarare).

Du kan även kontakta vår kundtjänst via mail här. Vi svarar alltid på e-post inom 24 timmar utom på helger och helgdagar.

 

Beställningar och varor på lager

Sjoppi kontrollerar i samband med din beställning, om det finns tillräckligt med varor i lager. Om det av någon anledning skulle uppstå leveransproblem så kontaktar vi dig så fort vi kan.

 

Fel

Vi friskriver oss från eventuella fel och brister i texter och priser på vår hemsida.

 

Kontrakt

Alla avtal som ingåtts är på svenska och följer svensk lagstiftning.

Sjoppi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år), utan målsmans godkännande.

 

Ånger och Reklamationer

Ångerrätt

Om du tar emot en vara som inte lever upp till dina förväntningar, kan du returnera varan i enlighet med vad som följer nedan. Paketet lämnar du in hos ditt närmaste postombud. Hos Sjoppi har du 30 dagars öppet köp, vilket innebär att du ska inom 30 dagar från mottagandet av varan ansöka om returen. Detta gör du genom att kontakta vår kundtjänst. Därefter måste vi erhålla returen inom 14 dagar.

Se till att packa ner dina varor i originalförpackningen och slå in paketet grundligt. Sätt fast den förbetalda retursedeln som du fick med i ditt paket och skicka dina varor. Denna retursedel har ett spårningsnummer som ger dig möjligheten att spåra ditt paket. Du får automatiskt en bekräftelse på email när vi har mottagit din retur. Handlar din retur om en reklamation på defekta varor så står vi för returfrakten. Ångrar du ditt köp så står du själv för frakten tillbaka, vilken är samma fraktkostnad som vid inköpstillfället, om du väljer att använda vår förbetalda retursedel. Du har även möjlighet att skicka tillbaka dina varor utan att använda den förbetalda retursedeln. Har du valt att betala med Collector så återbetalas inte fakturaavgiften som är på 29 kr. 

Du kan också ångra ett köp genom att inte hämta ut paketet från ditt ombud och då står du endast för frakten tillbaka, vilken är samma summa som vid inköpstillfället. Vi kommer att återbetala beloppet för betalkort som du använde för att betala med. Observera att du måste betala 99 kronor för returportot om du bara har ångrat köpet. Vi gör avdrag för det i vår utbetalning till dig. Om du inte har betalat så kommer vi att skicka en faktura på frakten för returen.

Var uppmärksam på att det alltid är kundens ansvar att returen kommer tillbaka till vårt lager. 

VIKTIGT! För att få tillbaka hela summan för varan du returnerar, får du prova den som i en fysisk butik men inte använda den. Du som kund hålls ansvarig för minskning i värdet för varan om du har haft den i bruk mer än nödvändigt för att fastställa dess egenskaper, form eller funktion. Om du har testat produkten mer än nödvändigt har vi ingen skyldighet att betala tillbaka hela summan beroende på det kommersiella värdet på varan. Du förlorar din ångerrätt om du bryter förseglade varor, som av säkerhetsskäl eller av hygieniska skäl vanligtvis inte går att returnera. 

 

Utökad returrätt

Vad innebär en utökad returrätt?

Just nu ger Sjoppi dig chansen att förlänga din returrätt från 30 dagar till ett år för en liten summa pengar. Är du inte nöjd med din produkt eller om har hunnit använda den inom ett år, kan du med denna garanti returnera ditt köp och få hela beloppen tillbaka. Väldigt enkelt och ingen risk!

Under beställningsprocessen kan du välja till vår exklusiva erbjudande i kassan. Erbjudandet poppar upp strax innan du lägger beställningen. Priset skiljer sig åt beroende på ditt köp. Handlar du för mindre än 750 kr, betalar du endast 29 kr. Handlar du mellan 750 kr och 1000 kr, betalar du endast 59 kr. Handlar du över 1000 kr, kan du förlänga returrätten för 79 kr.

Kom ihåg att den utökade returrätten har inget med produktgarantin att göra. 

 

Reklamation

Om en produkt är skadad eller defekt, kan du göra en reklamation. Du har reklamationsrätt i 3 år. Detta innebär att du antingen kan få varan reparerad eller utbytt, och att du kan få pengarna tillbaka eller få ett prisavdrag. För att vi ska kunna bedöma din ansökan behöver vi följande:

1. Skicka oss en kort beskrivning på skadan eller felet som har inträffat.

2. För att bevisa felet, skicka oss 4-5 bilder tillsammans med beskrivningen. Felet ska synas tydligt på åtminstone en av bilderna. Dessutom, se till att dina bilder visar hela produkten, en bild på fram-och baksidan.

3. Skicka dina foton i ett e-postmeddelande till kundservice eller ladda upp dem när du ansöker om reklamation under Mitt konto. Var medveten om att storleken på din e-post, inklusive bilder, inte får inte överstiga 10 MB. Du är också välkommen att skicka dina bilder i flera e-postmeddelanden.

4. Vi behandlar din ansökan så snart vi har tagit emot dina bilder. Inom några dagar kommer du att få ett svar från oss om ditt ärende.

Ovanstående gäller naturligtvis endast om det finns ett fel på produkten som existerade redan vid tidpunkten för inköpet. Det gäller inte om felet beror på slitage, missbruk eller felaktig användning som har orsakat skador på produkten. Du måste meddela oss så snart som möjligt och senast 14 dagar efter att du har upptäckt felet/defekten. Sjoppi följer Konsumentköplagen, och vi följer även Almänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Returadress:

Sjoppi AB
c/o Postpac AB
Maskingatan 6
274 30 SKURUP

 

Standardformuläret

 

Klagomål

Vid rådgivning före ett köp eller klagomål gällande varor du har köpt, kan du vända dig till Konsumentverket här

 

Sekretess

När du gör en beställning hos Sjoppi måste du ange namn, adress, e-postadress och telefonnummer. Skall du handla mot faktura så får du även ange ditt personnummer för att vi ska kunna göra en enkel kreditbedömning och även kontrollera din adress. Väljer du att handla med kort så använder vi oss av säker kortbetalning, dvs 3D-Secure för att skydda dig och den information som du lämnar till oss.

All information behandlas konfidentiellt samt i enlighet med personuppgiftslagens (PUL) bestämmelser. Vi lagrar och använder informationen för att vi ska kunna leverera din beställning till dig och ge bästa möjliga service, men också för att du ska få ta del av förmånliga erbjudanden från oss och våra samarbetspartners.

Som kund hos Sjoppi har du alltid rätt att ta del av de personuppgifter som vi registrerat och du kan även invända mot registreringen. Du är garanterad dessa rättigheter av personuppgiftslagen (PUL). Om du har frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss på Sjoppi.

 

Cookies och användarstatistik

Sjoppi använder cookies för att lagra de varor som du placerar i din varukorg på Sjoppi. Vi använder också webstatistik för att optimera webbplatsen så att du får bästa möjliga upplevelse när du besöker oss.

Sjoppi samlar in webbstatistik, d.v.s information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare vi har, var de kommer ifrån och hur de agerar på webbshoppen. Användarstatistiken används endast i syfte att optimera sjoppi.se.