• Always 30 day return policy
  • You can shop by invoice
  • Original products known from TV
 

Product was successfully added to your shopping cart.

Returer

 

Ångerrätt

Om du ångrar köpet vänligen ta kontakt med vår kundtjänst, via kundtjanst-se@sjoppi.com,  för att få information hur du skall skicka tillbaka varorna. Observera att du, om du ångrar köpet, får själv stå för kostnaden för både returfrakten samt den ursprungliga frakten.

Sjoppi löser inte ut paket som inte har skickats enligt våra instruktioner.

För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i oförändrat skick. Ej förstörd eller skadad, och skall skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga förpackningen samt original inneremballaget. Ett transportemballage ska användas för att skydda produkten vid retur. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör, såsom bruksanvisning m.m. ska medfölja returen.

 

Var uppmärksam på att det alltid är kundens ansvar att returen kommer tillbaka till vårt lager. 

VIKTIGT! För att få tillbaka hela summan för varan du returnerar, får du prova den som i en fysisk butik men inte använda den. Du som kund hålls ansvarig för minskning i värdet för varan om du har haft den i bruk mer än nödvändigt för att fastställa dess egenskaper, form eller funktion. Om du har testat produkten mer än nödvändigt har vi ingen skyldighet att betala tillbaka hela summan beroende på det kommersiella värdet på varan. Du förlorar din ångerrätt om du bryter förseglade varor, som av säkerhetsskäl eller av hygieniska skäl inte går att returnera. 

 

Vid hantering av reklamationer tillämpas distans- och hemförsäljningslagen.

Kontakta vår kundtjänst innan du returnerar en vara.

Vid utnyttjande av ångerrätten kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kundtjanst-se@sjoppi.com
för mer information om returförfarande.

 

 

Öppet köp

Hos Sjoppi har du 30 dagars öppet köp, vilket innebär att du ska inom 30 dagar från mottagandet av varan ansöka om returen. För att nyttja öppet köp ska produkten vara i obruten förpackning och ej vara använd. Öppet köp gäller endast privatkonsument (privatperson), ej företagskund.

Vid utnyttjande av öppet köp kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kundtjanst-se@sjoppi.com för mer information om returförfarande. Därefter måste vi erhålla returen inom 14 dagar.

 

 

 

Reklamation & återbetalningar

Vi följer konsumentköplagen vilket ger dig 3 års reklamationsrätt. Vi står för alla kostnader om det är vi som är skyldiga till felet. Om du som konsument själv är skyldig står du själv för kostnaderna. Om du anser att du har fått en vara som är felaktig så måste du omgående informera oss.

Skador som uppkommer pga att produkten inte har förvarats vårdsamt eller efter de föreskrifter som angivits med produkten förverkar reklamationsrätten.

 

Handlar din retur om en reklamation på defekta varor så står vi för returfrakten. Ångrar du ditt köp så står du själv för frakten tillbaka, vilken är samma fraktkostnad som vid inköpstillfället, om du väljer att använda vår förbetalda retursedel. Du har även möjlighet att skicka tillbaka dina varor utan att använda den förbetalda retursedeln.

 

Vid eventuell tvist följer vi rekommendationer från Allmänna Reklamationsnämnden, läs mer på arn.se. Vid ev. reklamation kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kundtjanst-se@sjoppi.com för mer information om returförfarande.

 

Återbetalningar sker inom 20 arbetsdagar efter vi har mottagit paketet om du som konsument häver köpet.