• Always 30 day return policy
  • You can shop by invoice
  • Original products known from TV
 

Product was successfully added to your shopping cart.

Vanliga frågor

 

Leveranser

Vem levererar varorna till dig?

Vi levererar i hela Sverige och vi samarbetar med DHL. Om din leverans blir försenad så kommer du att bli kontaktad av oss och bli informerad om vad som har hänt och om ny leveransdag.

 

Var är mitt paket?

Använd kolli-nr och länk i leveransbeskedet för att se var ditt paket är. Du kan följa statusen på ditt paket dygnet runt. Så fort vi skickar iväg varorna till dig så skickar vi ett bekräftelsemail med uppgifterna så att du kan följa ditt paket. 

 

Mina varor kommer inte - Vad gör jag?

Om du inte har fått dina varor efter 10 dagar och inte fått någon information från oss varför leveransen dröjer så kontaktar du kundtjänst så hjälper vi dig.

 

Ånger och Reklamationer

Ångerrätt

Om du ångrar köpet vänligen ta kontakt med vår kundtjänst, via kundtjanst-se@sjoppi.com,  för att få information hur du skall skicka tillbaka varorna. Observera att du, om du ångrar köpet, får själv stå för kostnaden för både returfrakten samt den ursprungliga frakten.

Sjoppi löser inte ut paket som inte har skickats enligt våra instruktioner.

För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i oförändrat skick. Ej förstörd eller skadad, och skall skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga förpackningen samt original inneremballaget. Ett transportemballage ska användas för att skydda produkten vid retur. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör, såsom bruksanvisning m.m. ska medfölja returen.

 

Var uppmärksam på att det alltid är kundens ansvar att returen kommer tillbaka till vårt lager. 

VIKTIGT! För att få tillbaka hela summan för varan du returnerar, får du prova den som i en fysisk butik men inte använda den. Du som kund hålls ansvarig för minskning i värdet för varan om du har haft den i bruk mer än nödvändigt för att fastställa dess egenskaper, form eller funktion. Om du har testat produkten mer än nödvändigt har vi ingen skyldighet att betala tillbaka hela summan beroende på det kommersiella värdet på varan. Du förlorar din ångerrätt om du bryter förseglade varor, som av säkerhetsskäl eller av hygieniska skäl inte går att returnera. 

Vid hantering av reklamationer tillämpas distans- och hemförsäljningslagen.

Kontakta vår kundtjänst innan du returnerar en vara.

Vid utnyttjande av ångerrätten kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kundtjanst-se@sjoppi.com
för mer information om returförfarande.

 

Öppet köp

Hos Sjoppi har du 30 dagars öppet köp, vilket innebär att du ska inom 30 dagar från mottagandet av varan ansöka om returen. För att nyttja öppet köp ska produkten vara i obruten förpackning och ej vara använd. Öppet köp gäller endast privatkonsument (privatperson), ej företagskund.

Vid utnyttjande av öppet köp kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kundtjanst-se@sjoppi.com för mer information om returförfarande. Därefter måste vi erhålla returen inom 14 dagar.

 

Reklamation & återbetalningar

Om en produkt är skadad eller defekt, kan du göra en reklamation. Du har reklamationsrätt i 3 år. Detta innebär att du antingen kan få varan reparerad eller utbytt, och att du kan få pengarna tillbaka eller få ett prisavdrag. För att vi ska kunna bedöma din ansökan behöver vi följande:

1. Skicka oss en kort beskrivning på skadan eller felet som har inträffat.

2. För att bevisa felet, skicka oss 4-5 bilder tillsammans med beskrivningen. Felet ska synas tydligt på åtminstone en av bilderna. Dessutom, se till att dina bilder visar hela produkten, en bild på fram-och baksidan.

3. Skicka dina foton i ett e-postmeddelande till kundservice, och var medveten om att storleken på din e-post, inklusive bilder, inte får inte överstiga 10 MB. Du är också välkommen att skicka dina bilder i flera e-postmeddelanden.

4. Vi behandlar din ansökan så snart vi har tagit emot dina bilder. Inom några dagar kommer du att få ett svar från oss om ditt ärende.

Detta gäller naturligtvis endast om det finns ett fel på produkten som fanns redan vid inköpet. Det gäller inte om felet orsakas av slitage, missbruk eller felaktig användning som har orsakat skador på produkten. Du måste meddela oss så snart som möjligt efter att du har upptäckt felet/defekten. Sjoppi följer konsumentköplagen, och vi följer även Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Returadress:

SJOPPI
c/o Postpac AB
Maskingatan 6
274 30 SKURUP

 

Återbetalning

När får jag tillbaka mina pengar?

Kunden ansvarar för att produkten vid retur har förpackats ordentligt och att varan kommer tillbaka i gott skick.

Kunden har rätt att häva köpet utan kostnad om Sjoppi inte kan leverera varan inom avtalad tid. Kunden kan också kräva att köpet blir ersatt med en annan vara.

Kunden har rätt till återbetalning av produktens pris, ej fraktkostnader, inom 14 dagar, om han/hon häver köpet. Det gäller från den dag kunden har kontaktat Sjoppi och ansökt om returen.

Vid retur återbetalas summan inom 14 dagar från det att vi har mottagit ansökan om returen. Har du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till ditt konto.